Sunday 9 December 2012

Aku perancang,,,tapi ALLAH MAHA PERANCANG !

Asalamualaikum.

My first morning untuk menjadi insan yang bukan bergelar BUDAK SEKOLAH, tidakklah seperti yang dharapkan...hum tapi tak pe la..moh dengar cita koi nii...

So,macam yang dirancangkan berminggu minggu lama nye,aku nak kuarlah bersama beberapa wanitawanita nak pergi starmall.hum nampak macam tak baik kan,,tapi baik je sebenarny,,nak g celebrate sorang membe punye befday plus dgn membe yg duduk sarawak mungkin dah takleh jumpe...

so,deal lah dengan budakbudak tu yang nak pergi after exam tgk cerita
                                             LAGENDA BUDAK SETAN 2
Mean 6 disember lahkan.

hari kejadian tu,bangun awal lah kan ,,semangat gile kott nak kuar nan membe2..pukul 10 nak pergi,pukul 8 da seap da..hai.

bukan ape,nak pergi cari transpot ,,,baru teringat,nak pergi tapi tak tahu dengan apa.
so tengah2 pikir uh,,membe kol..

"kau jadi pergi tak?"
"jadilah.kau da sampai ke?"
"belum lahh,aku tgh baring katil lagi ni,"

off phone,sambung carii,tak tahu nak naek ape.ayah dah pergi kerja,terlambat nak tumpang.nak tggu bas pukul sembilan lah hasrat d hati,tapi adik kte yang

       "bas TJ mane ad masuk snie da."

so,,tak tahu da nak naek ape.tggu bawah blokk takuttakut ade orang nak keluar..takde pun.turun naik umah,dah pukul sepuluh . tepon membe balik,,cakap yang dye dah sampai,,takpelah,suruh dye jalan jalan dulu ,wayang pukul 12 tengahri.tanye ramai ke membe,dye cakap sume pompuan so kene telefon membe lelaki.
tepon sorang,cakap dah ad kat jerantut,tepon sorg lagi,bru smpai umah,,tengah mengadap ISTANBUL AKU DATANG!pakse jelah ikot aku,,tanak jugak,takpelah...
tepon membe balik,,cakap takde transpot,,tapi dye bagi nombo pakik teksi.
so call lahh :
"pakcik ,nak tanye tambang dari temerloh ke starmall bape inggit?"
"ohh,tu 20 inggit."terkejut aku dengar. tak thu plak mahal g2.
tak putus asa,tanya lagi..
"kalu dari TJ ke starmall?"
"kalu masuk tj dari tloh. 10 inggit..kuar balik,gi starmall ,20 inggit,,sume skli 30 inggit"
gle aku nak bayar sorang mahal tu??
"takpelah pakcik saje tanye..salam."
hum,kene cari jalan laen nie...teringat ade membe nak periksa ari nie,buleh tumpang pergi temerloh kot..peergi umah dye jumpe mak dye cakap yang dye dah pergi periksa..

hum,,melepas lagi.takpelah telefon membe pompuan lah sbb dye cakap nak pergi jugak hari tu starmalll.
so,telefon..........deal! setuju boleh bawak aku pergi nan mak dye tapi aku kene datang temerloh lah memandangkan mak dye dah ad at tlohh.
its okey,,,telefon pakcik teksi lagi:
"pakcik,boleh tak ambik saya dari TJ nie?"
"oh,sorilah,pakcik ad at KUALA LUMPUR nie.."
erk!
"pakcik takde nombor2 pakcik pemandu teksi laen ke?"
"ohh,hari ni pakcik ttinggal kat temeloh.selalu bawak"
"emm,takpe lah pakcik...salam"

kecewa bagai nak mam dah mase tu,,tapi takpelahh,mintak adik anta ke teloh,,tapi dye suruh jalan sampai simpang TJ uh.mintak dye anta sampai simpang TJ uh,dye malas....
hum,,tak tahu dah nak buat ape..nak msj bagitau dorg x dpt datang,kedit habisss.hadoiyy,dugaan.
tulah,nak jalan sendiri lesen moto tak buat lagi.
kenelah menyusahkan ramai pihak..
tak semena mena, aku TERTIDO di atas sofa uh tengah tengah pikir ann,hum.
tbgun tido,,umi dah belikan TOPUP, n mesejlah mereka mereka membe aku yang pasti tengah hangin sebab aku tak dapat datang....

I'M SORRY MY FRIENDS,..mungkin aku tak dapat keluar sebab ALLAH tak bagi aku pergi.mungkin ad sesuatu yang akan berlaku.hope understand that .....

takpelah,aku janji dengan mereka untuk keluar  laen kali...THE END.
                                                                                                          SMILE n... CHEESE! :)

No comments:

Post a Comment