Saturday 19 January 2013

PENGALAMAN ITU SANGAT AMAT MAHAL! :)

Assalamualaikum .
setelah akhirnya sebulan berada di puchong ini , akhirnya aku berjaya jugak mengeposs sesuatu , haha .

so , nak katenye berbagai perkata yang berlaku dan aku anggap semua ini adalah experience ! so hott ! haha
terutamanya berkaitan dengan alam kerjaya aku lah , ececeh , macam berjaya sangat je . taklah , kan aku kerja kat restoran , so nak kate nye banyak lah perkara yang boleh dijadikan story ,

tapi sebenarnya ia lebih kepada kemahiran atau bahsa inggerisnya skill .
okayy la . aku cita pasal skill tu tau .

dari pada aku stat kerja ,, segalanya memerlukan skill .
kau tahu ,
nak cabut tangkai cili pun ada teknik tau .
lap meja ada teknik .
angkat pinggan cawan pun ada .
basuh cawan pun ada .

semualahh memerlukan skilll . memang hebat . A W E S O M E !
kalau korang tak kerja kat restoran , memang tak kan dapatlah pengalaman kayak gitu . hah , tu yang mahal tu .

hum ,setakat nie semua aku dah jd kat restoran tu . daripada basuh cawan sampailah ke cashier nye . tapi aku tak penah lagi ;
-basuh pinggan
dan satu lagi yang aku tak akan pnah jadi ialah
                                        TUKANG MASAK !
haha ..
takpe , aku taknak pun jadi . kang tak pasal pasal hangus bengus makanan situ . sayur pun aku tak kenal mana , ikan apatah lagi . aku tau makan je , haha .

apa apa pun , pengalaman tu mmg mahal . tambah tambah lagi pengalaman dengan worker lain . haa , tu lagi banyak , tapi takpe lah , aku taknak post . kang tak pasal pasal jadi ngumpat pulak . hehe .

ohh , lupa nak wish . tak lambat lagi kot .
                                             HAPPY NEW YEAR !
err , walaupun sangat lambat , takpe . yang penting  aku wish tau . haha !

haa ! satu lagi nak bagi tau satu ilmu yang mungkin korang takkan tau kakalu korang tak bekerja di restoran .

SEMUA WORKER DI MALAYSIA MESTI MENDAPATKAN SUNTIKAN THYPOID SETIAP TIGA TAHUN BAGI MENGELAKKAN PENYAKIT DAN UNTUK KESELAMATAN SEMUA LAH
 .
ha , tak tahu kan ? takpe , just share . okey lahh .


SMILE n .... CHEESE ! :)

No comments:

Post a Comment