Monday 25 February 2013

HITAM PUTIH TAKKAN PADAM ! :)

ASSALAMUALAIKUM ,
finally i' m home ! haha , memang seronok gila lah . mana taknye , dua bulan kot berpisah dengan family terchenta , kawan kawan , dan tak lupa pada bumi pahang ! haa , sebab tu tajuk dya
   HITAM PUTIH TAKKAN PADAM .
nak katenye , even aku dah duduk luar pahang selama dua bulan , tapi aku tetap merindui pahang terutamanya TEMERLOH JAYA lah . hee .
tambah lagi sekarang kan musim bola .tak kira lah aku duk selangor pun masa tu , aku tetap menyokong pahang . haa ? pahang kalah ? takpelah . keep support pahang!
even my family dan sedara mara lebih kepada kelantan , aku tetap sokong pahang .
 yeah , amuk tok gajah !

hahaha , saje berfeeling bola sekejap . sebenarnya nak cerita pasal life sekarang .

okayy , dengan rasminya pada tarikh 22 february ari tu tamatlah sudah aku bekerja di
RESTORAN TUAN FARIDAH NASI AYAM KAMPUNG .
bukan diberhentikan tau , tapi memang aku dah neat nak kerja sampai situ je . ingat nak sampai hujung bulan feb , tapi setelah difikirkan balik , better pulang sekarang , lagipun rasa rindu pada temerlloh dah membuak buak nie ! haha .

humm , pengalaman bekerja selama dua bulan di situ memang amat terlalu banyak . soo . creditt to :
cekdah , ayah san , abg amir , kak nik , abg arif , kak ada , tini , amri . thanks for everything ! :) i reaaly appreciate it . thanks sebab memberi saya pengalaman yang begitu berharga ,dan inshaa ALLAH , saya akan amalkan dalam kerjaya seterusnya semua ilmu yang di beri tu ya ! hee . saya minta maaf kalau ada salah ape ape dan halalkan makan minum saya . :))
haa , tak lupa juga kepada pekerja di situ , bermula dengan : abg joe , abg li ,abg man ,abg mat , yo , fakrul , syafiq ,faiz , abg lan , abg kane , abg keri , ajit . thanks kerana terima saya sebaiknya dan memberi tunjuk ajar kepada saya yang memang tak tahu ape ape pada mulanya ,dan kini sudah banyak ilmu di dada pasal kerja restoran . heee , minta maaf kalau salah , halal makan minum ,dan kalau ada rezeki ,ketemu lagi ya ! :)

haa , lupa . ape ape pun sepanjang aku hidup lapan belas tahun nie , baru first time dapat angpau wehh . haha , thanks to amoyy yang datang makan ke restoran kami ! 
amoyy orang first bagi saya angpau .xie xie !


haa , dah balik temerloh nie , memamg lepas rindu pada semua lah . family , kawan ,facebook pun termasuk tau . hehe . kat sane tak kerap on . busyy kerja .
plan lepas nie , nak amik lesen motor je lah , sebab kereta takde duit lagi . hee , guna duit gaji ? memang tak lah . sayang weh . banyak lagi nak buat dengan duit tu .hee . memang kene buat lah kan lesen sebaab semua member dah ada lesen . then , sampai bila kita nak menyusahkan orang kan ,hanta kita ke mana mana ?
pastu , nak cari kerja jugak lah , nak tambah duitpoket lah kan . area temerloh je . taknak jauh jauh dah . heee , tapi tengoklah ada rezeki adalah kerja . kalu tak tolong umi kat umah je ah .haha !

hum katenya , result  SPM 20 MAC2013 ? so ,memang kene mula dari sekarang lah nak buat persediaan mental dan fizikal . haha , beria . hum ,praying that result will be okayy ya ? thanks damn much !

aminn !


err , dah la tu . nanty , ada cerita bertemu lagi .
SMILE and ... CHEESE ! :)

4 comments:

  1. haha,,td, cikgu normah ckp, awal bulan 3,,,

    ReplyDelete
  2. pulak dah ? hum ,kene buat persediaan mentak fizikal segera ni ! haha ,

    ReplyDelete
  3. kau lek je nak tunggu result.. kumpul cuak sampai harinya.. hahaha... :P

    ReplyDelete
  4. lek ? itu tak bisa untuk koyy weh . kalu aok bolehh lah . haha . kumpul cuak ? okayy .

    ReplyDelete