Friday 10 May 2013

APRIL TIME ! ^^

ASSALAMUALAIKUM .
Hum , setelah sebulan aku menjadi seorang pekerja , kini sudah tiba masa nya untuk aku bersara . Eheh , tak lah sampai bersara tapi memang dah nak kene berhenti lah . Sebabnya aku masih lagi digelar seorang student dan aku tak layak digelar pekerja sepenuh masa ! Haha . Sebenarnya aku niat nak berhenti hujung bulan tiga , tapi amirhazim kawan aku tu suruh postponed sampai 2 haribulan sebab hari tu kami ada STOCK TAKE . Ha , kau tau ape tu ? Stock take tu bahasa senang nya kira stock laa . Kiranya PACIFIC kami tu hari tu bukak pukul empat petang  . Selalukan bukak pukul sepuluh pagi tapi sebab nak buat benda tu jadi kene bukak lambat sikit laa . Hum , jadi aku nak ceritalah sikit the EXPERIENCE . Weeeee :')
Haa , hari tu kami semua kene datang pukul 8 pagi . Wuw , dah  la kene beetolak dari rumah pukul tujuhh . Bapak awalnya . Takpe je ah kan . Pastu kami dibahagikan ikut department . Memandang kami cashier takde ape nak dikira , yelah kan , kami mana ada department barang . Jadi kami pun dibahagikan masuk ke department orang lain . Um setakat ni faham kan ? Eheh .
Alhamdulillah , aku dapat cashier counter punya . Alah , yang ada gula gula kat setiap kaunter tu . Kau bayang , betapa errhh nak kira satu satu paket gula gula lolipoop tu . Ahh , tapi aku okayy je . Sebab memang aku nak rasa kan experience tu . Amirhazim kat depatment dya lahh .ohh lupa nak bagitau . Amir tu dah tukar department , jadi SALES ASSISTANT . Bahagian stationary . Kate nye tak berani nak pegang duit nak main dengan duit ni . So dia mintak tukar lah. Okay okay . Dah
kad id kami . :D
Then lepas tu kami diberi makanan then makan lah dalam tu . Walau rasa macam 'Err , ape semua ni ' * sebab kami tak diberi keluar makan kat foodcourt * , tapi kami seronok je sebab itulah pengalaman . Hee . Alhamdulillah , pukul 1 lebihh , aku punya depatment siap . Ohh , lupa nak cakap . Aku jadi COUNTER , lepas aku siap SCANNER dan CHECKER pun datang . Buat kerja mereka . Then dalam pukul 2 tu , aku di arah oleh supervisor untuk buka kaunter kat atas . AKU ORANG PERTAMA BUKAK KAUNTER WEHH  . Huhu .
Dalam pukul empat tu PACIFIC beroperasi semula macam biasa . Aku hari last day tu kene buat FULL ,mean dari pukul 8 pagi tu sampaila 1030 malaaam . Wuhh ! Penat tak yah cakap lah kan . Tapi aku redha je sebab ITU LAST DAY . Wakaka !
Then tamatlah aku menjadi seorang pekerja pada hari tu .
BYE BYE . resit wiyh my name . hehe 
surat berhenti  kami .
Tapi lepas tu , aku terus sibukk . Sibuk dengan apply biasiswa lah . Sibuk dengan jalan jalan lah . Hehe . Biasa lah tu kan , budak budak after spm ,, memang selokk gitu . Kan ? Hahaha !
Itu sahaja . KEEP SMILING AND HAPPY APRIL ! :D

No comments:

Post a Comment