Monday 27 May 2013

I am a driver !

ASSALAMUALAIKUM .
 
Hum , sekali lagi blog ini di tinggalkan sebegitu rupa . Sorry la , aku sibuk dekat facebook sampai aku tak terjenguk ke blog aku yang cantiklah jugak . Hee . Anyway , aku serius , tak berapa boleh nak update benda ni ikut ape yang aku buat sehari hari . Ni pun aku curi masa tau nak post . Keh keh keh !

Okay okay , nak story after aku berhenti kerja . Resign tau . Bukan diberhentikan ! Haha .
Aku isi masa aku tu dengan mengambil lesen kereta dan moto .
Ulang suara , kereta dan motor . Haha . Makne nya , aku amik kelas B2 dan D . Tapi aku tak boleh bangga sangat la , sebab aku ni kira lambat gila nak mati buat lesen . Kawan kawan aku sume dah ada . Sume dah pernah jadi driver aku ! Hahak !

Then aku pun amik la lesen kat JELAPANG TEGUH TEMERLOH . Ingatkan aku seorang je tak amik lagi , kira nya sikit je lah kan  . Tengok tengok ,bapak ahh . Serius ramai . Setiap sabtu kan ada ceramah kpp , so setiap minggu penuh !
Nak kate nya , bukan aku sorang la lambat buat lesen ni . Kih kihkih !

Hum , agak lambat la kan aku nak habiskan ke P tu . Yela , dah lepas dapat L tu , kene tunggu sebulan untuk TEST JPJ . Oh , jap . Sebelum tu aku nak bagitau , alhamdulillah aku dapat 46/50 markah untuk UJIAN STATIK . hehe , hasil daripada study malam before test . Haha !

Dekat JT tu , kat situ je aku boleh berlatih kete . Sebab kat umah takde kete manual . Ada satu je kete , Auto pulak tu . Jadi kat jelapang tu la aku berlatih bersungguh sungguh nya . Haha !

Oh , dalam tu aku ada jumpa jugak beberapa budak form 5 . Kira sama lambatla ngan aku buat lesen . Tak tau la kenapa . Mungkin PLKN , mungkin kerja macam aku ke . Kumpul duit then baru dapat buat lesen ! Haha . *padahal aku bukan guna duit sendiri . Mak aku jugak support . Thanks UMMI ♥♥.

Dan alhamdulillah , dengan semua sekali buat je , aku lulus ujian memandu kereta dan motor . Pada hari jumaat bersamaan hari keluar result upu ! Haha , hamikk kau . Orang lain berdebar satu je , aku berdebar dua ! Haha .
Cerita upu di post lain keyyh . Hee

Kemudian lepas tu , aku mintak lah nak bawak kete kat umah . Nak kata bapak bagus abah aku ! Haha . Kan kalau dah lulus tunggu seminggu kan nak dapat lesen  yang kadd tu . Haa , selagi aku tak dapat kad tu , selagi tulah ayah aku tak mau bagi bawak ! Tegass gila . Hehe
Dan tadi , aku dahh dapat . Baru je pergi amik . Aku tunjukk kat ayah aku kad tu , baru dia bagi kunci kereta . Aku pun hapee lagi , bawak ahhh ! Yahoo ! Abah duk sebelah .
TERIMA KASIH ABAH ! :D

Aku tanye lah kan asal abah tak bagi bawak lepas lulus tu , dia jawab , takut kereta orang lain rosak , takut kaki lima jalan rosak . Haha . Tak yakin dengan aku lah tu . Hehe , almaklumlah , fresh graduated lesen . Haha !

Okay . Done . Now , i am a driver . Doakan aku sentiasa mahir membawa kereta dan tidak terlibat dengan ape ape kemalangan . Inshaa ALLAH .
Lastly , keep smiling ! :D

No comments:

Post a Comment