Wednesday 29 May 2013

Menuntut ilmu itu awesome !

ASSALAMUALAIKUM .

Awesome . Tau tak ape maksudnya ? First time aku tahu perkataan tu masa aku form 4 wehh . Haha . Awesome tu makna nya macam mengkagumkann . Kan selalu orang cakap ohsem giler ! Haa , maksudnya dia kagumm sangat lah tu . Haha . Okay okay .
Dulu aku lupa nak cerita pasal my studyy historyy . Sekarang nak cerita . Read this !

Okay . After aku dapat result tukan , so semua student lahh kan sibuk duk isi apply upu lah , biasiswa lah . Kira memang semua tengah kelam kabut especially untuk biasiswa sebab due date dia sekejap jeee ! Kalau upu tu before dapat result boleh isi dah . Dah nanty dapat result tukarlah ikut kemampuan result dan minatt . Dia ada tiga kali kemas kini , so takpelah .
Tapi biasiswa tak . Walaupun bermacam macam jenis biasiswa ada , tapi kita hanya patut mohon ikut minat kita lah . Dah kalau biasiswa tu takde yang kita minat course nya , buat hapee apply . Kesian orang lain kalau nanti kita dapat benda tu tapi taknak pergi . Kesian kan ? Haa , so aku just mohon beberapa je . Memandangkan aku hanya mahu fokus untuk ambikk LAW , walaupun ase minat banyak benda , then aku mohon mara dan bank negara . Tu yang kira besar lah tu . Nak flyy lah konon nya . Tapi disebabkan aku apply main main , so dua dua aku tak lepas untuk ke interview . Take note everybody . Jangan nak main main isi tu . Haha ! Takdelahh , lagipun aaku apply law kan . Orang kate tak baguss la apply law ke luar negara . Law better belajar dalam negara je . Okay then .
Serius , nak kate aku sedih tu takdelahh sangat . Cuma sebab aku straight a kan , jadi orang akan weird kenapa aku tak dapat . Lohh , dah kenapa . Rezeki tukan milik ALLAH . Ikut Dia lah nak kasi ke sapa . Aku redha .
Aku ada apply jugak yayasan pahang . Pinjaman je la , bukan biasiswa . Aku amik ke jordan dalam kos pengajian islam . Tapi rupanya takde benda tu . Then aku pilih ke jordan so aku dapat kos perbankan islam . Bia jelaa . Aku g je interview tu , buat jelah betul betul memandangkan itu the-only-one interview. Hehe .
Then aku dapat yang tu . Tapi aku tolak sebab dia perbankan islam dua tahun ikip dua tahun jordan . Sebab lagi satu aku dapat upu yang aku betul betul tunggu , iaitu ASASI UNDANG UNDANG ! Alhamdulillah .
So sekarang ni aku sedang buat preparation untuk melangkah ke uia . Inshaa allah 10 jun ni aku dafta di uia petaling jaya !
Ituje sedikit tentang my storyy history . Kepada kawan kawan yang dapat fly ke mana mana negara sekalipun , pinjaman mahupun biasiswa , a very GOOD LUCK aku ucapkan . Moga kita sama sama berjaya . DUNIA DAN AKHIRAT , IN SHAA ALLAH .
Keep smiling ! :D

No comments:

Post a Comment