Saturday 2 November 2013

SAHABAT :)

Assalamualaikum .

Sejak dua menjak ni , aku banyak post di Facebook tentang Sahabat . Entah kenapa aku begitu . Mungkin aku sangat kangenkan seorang Sahabat .

"CatDog . Itulah sahabat . Mereka Tak pernah berpisah . tak akan. "

"Dulu Sahabat . Sekarang Habat . Sengal kusut poyo semua adalah . Aku doakan kau berubah . Hmm "

Itu antara dua quotes yang aku cipta sendiri . ngeh ngeh ngeh . 
Tapi tu lah , aku sebenarnya , sedang mencari seorang Sahabat . Aku tahu , setiap orang punya erti Sahabat sendiri . Aku jugak . Tapi aku tak tahu nak definisikan apa . Haha .

Anyway , aku pernah tanya seorang senior tentang Sahabat .
"Bro , bro ada sahabat ?"
"Haha . Hummm . Humm . Takda . Kenapa ?"
"Oh tak , saya cumarasa kita kena ada sahabat dalam hidup ini.sebab tu saya tanya bro , kalau ada sahabat , saya nak tanya tips , macamane cari sahabat tu . Hehe" .
"Oh , tapi bagi ana. Cari sahabat memang susah . Terutama lelaki."
"Tapi kan , kenapa perempuan senang je ada sahabat ?sedangkan  zaman dulu , Nabi ada sahabat . NABI KAN LELAKI."
"Haah kan . Hmmm "

Kan ? Kalau kita tengok perempuan ramai gila ada Sahabat . Tapi lelaki ada je , cuma satu dalam seratus .

Dear Sahabat Jerantut , sahabat Sg.lembing , sahabat Sk tok sera, sahabat temerloh jaya, sahabat sbpit dan sahabat predoss .
Aku manusia . Kita semua manusia . Mungkin , aku assume semua pernah berpindah , jadi aku anggap , semua ada Sahabat di tempat masing masing . Sebab selalunya sahabat kena sentiasa ada di sisi kita . Cuma nya , Walau kita sudah berjauhan , harap kita still Keep in touch dengan gadjet gadjet yang kita ada ni . Takpelah tak bersemuka empat mata pun  , janji ukhuwah tu tetap terjalin .

Satu soalan aku . Rasa rasa lah kan , pelik tak ada Sahabat wanita a.k.a perempuan ? Haha .
              *berkumat kamit nyanyi lagi Najwa Latif Sahabat ~ *

Last but not least , aku sangat sangat berterima kasih kepada yang sudI bersahabat dengan aku . Dan yang telah melabelkan Aku sebagai Sahabat . Terima kasih banyak banyak ! Uhibbukum lillah !
Kita mungkin ramai kawan , teman , sain , rodong , rakan . Tapi kita tetap perlukan SAHABAT :)

keep smiling ! XD
# satu lagi pesanan , moh la kita tengok cerita Sahabat di astro ria setiap isnin hingga khamis jam 5.30 petang ! Hoyeah :D



No comments:

Post a Comment