Sunday 3 November 2013

UIA , KMP Dan UITM ... + JORDAN !

Assalamualaikum ,

ehh . Bukan bukan . Tu bukan senarai tempat belajar yang aku akan further . Tu bukan jugak tempat belajar yang aku termimpi mimpi nak pergi . Tapi itulah Kami , Sahabat se TJ . Keh keh keh .

Alhamdulillah , setelah masing masing empat bulan tak bersama , *ecehh , padahal jumpa je selang sebulan * , aku , syafiq , nasya pun jalan jalan lah macam biasa . Yee , katanya aktiviti anak muda . Tapi tak la anak muda sangat . Cuma kami memang pergi berjimbaaa lah hari tu . Hahaha !

Dah lama sangat tak pergi jalan . Aku cuti sem sebenarnya 3 minggu . Sebabnya aku ada short sem a.k.a sem2 . Tapi kan , tapikan , memang sekarang nie ada konflik sikit pasal kami kami nie ha . Maksud kami kami tu , yang dapat level 6 arab . Haa ? Tak paham?  Okay , meh nak terang sikit .

UIA ni sistem dia , ada exam kan , macam aku cerita awal awal dulu . So , Alhamdulillah , exam last sem 1 hari tu , kitorang hekzem , dan aku APT a.k.a. Arab dapat level 6 je , even tak exit . Alhamdulillah lah kan , naik level dari level 4 dulu . Kemudian EPT a.k.a English dapat exotic . Haha , exit la tu maksudnya . Alhamdulillah again :) .

Namun ! Haa , masalah timbul apabila kami yang level 6 arab ni dikatakan tidak boleh ambil Arab short sem ni . Its okay lah kan sebab mereka kata kami diberi pilihan lain iaitu ambil BTQ , iaitu subjek BASIC THEMES ALQURAN . Tapi baru baru ni kata BTQ dah penuh , jadi kami harus CUTI LAGIIIII! 

OH , TIDAK!

Bukan apa , seronok je cuti lagi , tapi aku ni dah bersedia mental untuk ke sem 2 . Fizikal juga mungkin sudah , ngeee~ .

Tapi apa apa pun , aku esok (selasa) akann tetap jugak pergi Uia , mana tahu kan , lepas rayuan . Kekekeke :D !

Ehh , kembali pada tajuk .
Okay , jadI after student matrik balik , student uitm memang dah ada kat cuti , jadi kami memang dah terbosan duduk rumah . Maka kami pun mahu bersuka ria pulak . Hehehe , tak jauh , StaRMall je pun . Lahhai . Hihi .

Main bowling . KFC . Wayang Highland Tower .

Total semua 30 sekepala . Haha okay la kan . Then kami balik . Disebabkan nasya seorang wanita alias perempuan , jadi kami balik la awal . Kang tak pasal pasal kene lecture dengan ayah diaaaaa . Hehe .

Anyway , kami ada sorang lagi sahabat SeTJ tapi dia nunnnnnnn jauhh di sana . Haaaa , FARHANA AZMAN . Kiki *mesti dia bangga aku tulis nama dia ni ha * . Nak buat macam mane , dah jauh beribu batu , aku hanya mampu tunjuk gambar gambar dia pada nasya dan syafiq mengikup Apps Apa atau Whatssap . Aku jugak turut bercerita kepadanya melalui whatssap sahaja . Nak bagi dia jeles . Kekekeke . Takde ah . Hahaha!


Eh, ramai jugak kawan kawan aku flyy ke Jordang ni haa . Antaranya , ATIQAH HAZMAN , ATHIRAH HASSANUDDIN , ROHAYA ALIAS , NAIM MUZAFFAR , dan lain lain lagi . Mereka semua tu chill je kat sana , terutama nya Atiqah hazman . Huh , suka sungguh di sana ! Hehe . Memang seronok ah tengok korang kat sana . Kitorang keep in touch guna whatssap je , memang macam diorang dekat sangat dengan kitorang . Hmmmmm . Hope boleh jaga diri masing masing dI sana :) .
Okay lahh . Memandangkan kami semua dah boleh drive , jadi lepas ni mungkin boleh berjimbaaa jauh sikit . Menikmati keindahan ciptaan Ilahi . Haaa , gituuhhh ;)
Okay , kepada yang sedang bercuti atau baru sahaja dicutikan , aku berharap korang fill in the day dengan aktiviti yang sangattttt lah berfaedah ! Jangan la hangpa buang masa dengan perkara lagha . Haa , berjimba sekali sekala bukan laghaa okayyy ! Hikhik . Ikut niat la , kalu untuk merapatkan silaturrahim , okay then :)  kalau susah sangat , sila cari kerja ! Sila . Cari income tak payah susahkan mak ayah .

Haa , adik adik sekolah pun nak start cutI dah kan tuuu ? Haa , elok sangat la tu . Okay , sampai di sini sahaja . KEEP SMILING ! XD

P/s :  Pahang Juara Piala Malaysia ohoi ! Bangga koi ic tengah 06 . Kikiki ;)

No comments:

Post a Comment